Direcția Învățământ, Tineret și Sport (DITS) din Bălţi, Republica Moldova, este direct responsabilă de incluziunea educațională a copiilor cu cerințe educaționale speciale în instituțiile de învățământ general, și această atribuție o realizează prin intermediul Serviciului de Asistenţă Psihopedagogică, instituit în luna februarie anul 2014, în baza Deciziei Consiliului Municipal nr. 11/17 din 28.11.2013, care își planifică, organizează și realizează activitatea în conformitate cu Programul de dezvoltare a educaţiei incluzive în Republica Moldova pentru anii 2011 – 2020, aprobat prin Hotărîrea de Guvern nr. 523 din 11.07.2011 și Programului de dezvoltare a sistemului educațional din municipiu.
În cadrul SAP sunt instituite 10 unități de personal: șef, psihopedagog, logoped, psiholog, pedagog și personalul auxiliar.
Misiunea SAP mun. Bălţi –asigurarea creării unui sistem educaţional incluziv şi accesibil care pune în aplicare dreptul fiecărui copil la o educaţie de calitate. Asigurarea asistenţei psihopedagogice pentru dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii fiecărui copil pentru a putea fi capabil să-şi aleagă viitorul cel mai potrivit, să se adapteze, integreze socio-profesional în societatea dinamică, monitorizînd acordarea la standarde de calitate a serviciilor educaţionale, astfel încît în mediul educaţional orice copil să poată progresa, să-şi poată împlini propriul potenţial, să-şi dezvolte personalitatea.
În conformitate cu Regulamentul de funcţionare a Serviciului municipal de asistenţă psihopedagogică şi cu prevederile planului de activitate al SAP reflectat în planul de activitate al DÎTS, APL, anual sunt realizate următoarele obiective:
- Evaluarea/reevaluarea complexă a dezvoltării copiilor și identificarea timpurie a necesităților lor specifice -806 copii evaluați/ reevaluați complex;
- Identificarea cerinţelor educaţionale speciale şi elaborarea recomandărilor privind măsurile de intervenţie şi serviciile de suport necesare pentru incluziunea educaţională -487 copii cu CES.
- Acordarea asistenței psihopedagogice copiilor şi familiilor acestora- 600 beneficiari;
Oferirea asistenţei metodologice cadrelor didactice/de sprijin, psihologilor, altor specialişti în lucrul cu copii cu cerinţe educaţionale speciale sau copiii în situaţii de risc din sistemul de învăţămînt preşcolar, primar şi secundar general, părinţilor copiilor şi administraţiei publice locale – 548 formări pentru 2 072 participanți.