Direcția Învățământ, Tineret și Sport mun. Bălți, în calitate de Beneficiar/Partener principal, anunță implementarea proiectului „Together for a better educational integration of children with special educational need” – „Împreună pentru integrarea educațională mai bună a copiilor cu nevoi speciale”, 2SOFT/1.1/133. Liderul de parteneriat este Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, iar proiectul se desfășoară în stil oglindă, simetric. Proiectul a demarat în luna noiembrie a anului 2020 și are o durată de 18 luni, fiind finanțat prin Programului Operaţional Comun România-Republica Moldova, proiect de tip SOFT, Obiectivul tematic 2: Sprijin pentru educaţie, cercetare,
dezvoltare tehnologică şi inovare, Prioritatea 1.1 – Cooperare instituțională în domeniul educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia – Joint Operational Programme Romania–Republic of Moldova 2014-2020, 2nd Call for Proposals.
Obiectivul general al proiectului este asigurarea accesului la o educație de calitate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, la nivelul a două regiuni – Botoșani, România și Bălți, Republica Moldova, prin formarea a 10 formatori, care să creeze o rețea educațională transfrontalieră și care la rândul lor vor forma alte 200 de cadre didactice, precum și consilierea a 2000 de părinți privind accesul egal la educație și asigurarea unui climat educațional specific educației incluzive. Din grupul țintă fac parte 100 de copii cu cerințe educaționale speciale, împreună cu colegii lor, din instituții de învățământ general, selectate din cele două regiuni, respectiv: Școala Gimnazială nr. 12 Botoșani, Școala Gimnazială „Elena Rareș” Botoșani, Școala Gimnazială „Sfânta Maria” Botoșani, Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Liceul „Demostene Botez” Trușești din județul Botoșani – România și Liceul Teoretic „George Coșbuc”, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Bogdan Petriceicu Hasdeu”, Gimnaziul „Alexandru Ioan Cuza” și Școala Primară nr. 21 ”Spiridon Vangheli” din municipiul Bălți, Republica Moldova.
Apreciem că proiectul va avea impact asupra creșterii calității procesului educațional incluziv în 10 instituții de învățământ din România și din Republica Moldova prin formarea/dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice și prestarea serviciilor de intervenție specializată, de recuperare, terapie educațională, consiliere pentru copiii cu cerințe educaționale speciale și consolidarea parteneriatului cu familiile tuturor copiilor, în sensul educării și sprijinirii factorilor implicați în educație, pentru înțelegerea și acceptarea diferențelor dintre copii. De asemenea, optăm pentru crearea unui climat educațional incluziv, prin sprijinirea personalului didactic în procesul de proiectare-aplicare a programelor de incluziune și organizarea activităților educaționale.
Manager proiect,
Inspectoratul școlar județean Botoșani,
Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei
Direcția Învățământ, Tineret și Sport mun. Bălți,
Psiholog Dana Lichii
Bălți, mai 2021